I dag skulle jeg ha dratt til Japan

Her sitter jeg. I klasserommet, i storefri. Jeg har hørt på foredrag om forskjellige tema innen astrofysikk, og prøvd å sende ut en spørreundersøkelse til elevene på Elvebakken. Alt dette mens jeg sitter med tanken «nå kunne jeg ha vært på vei til Japan». Det er ganske kjipt, men det er ikke noe å gjøre med det. Hvis man setter situasjonen min i perspektiv, så har jeg det egentlig veldig bra. Det er mange mennesker som er rammet av jordskjelvet, tsunamien og krisen ved Fukushima Daiichi mye værre enn meg. Men allikevel tenker jeg «hvorfor meg», ja det er ganske egosentrisk, men akkurat i dag kan jeg ikke la være.

Vi har fått beskjed fra AFS om at avreisedatoen er utsatt til fredag 19. august. Det er i dag 150 dager til, så i mellomtida blir dette en blogg om «hva man fyller 150 dager med, mens man venter på å få dra til Japan». Jeg tok beskjeden vi fikk om at vi ikke skulle dra i dag ganske tungt med en gang. Det var som om noe hadde blitt revet bort rett foran nesa på meg, og etterlatt et tomrom. Den eneste måten jeg fikk fylt rommet med var å lage planer for disse neste 150 dagene, og konstant ha noe å se frem til. Det er i dag 27 dager til påske, 94 dager til skoleslutt, 98 dager til Hovefestivalen, 140 dager til Øyafestivalen og 150 dager til avreise. Jeg har også gått inn i full skolegang igjen. Det, kan jeg si dere, er rimelig tungt å begynne på skolen midt i et semester etter 1 1/2 måned uten å ha noen særlig motivasjon for det.

PS. I går var sidevisning nr. 1337!

Magnus, 150 dager før ny avreise, 0 dager siden planlagt avreise.

Om Magnus

Jeg skal utveksle et år til riket sola står opp!
Dette innlegget ble publisert i Venting og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

7 svar til I dag skulle jeg ha dratt til Japan

  1. Birgitte sier:

    Det går supert. Norsk sommer blir episk. Og du er dritheldig som skal på masse festivaler.

  2. Carina sier:

    Følte det på akkurat samme måte, men jeg tror at etter alt det triste som har skjedd nå, så kommer nok tiden vår i Japan til å bli aller best. Så får vi jo også den fineste årstiden i Norge, hjemme da.

  3. Tobbun sier:

    Jeg ser du bruker tegningen jeg lagde av deg som avatar… fortsatt….

    synd at Japanturen er utsatt, men med tanke på situasjonen der nede så er det vel for det beste. I det minste er du ikke fanget i ett annet land uten noen form for motivasjon til å gjøre skolearbeidet, uten noen nære venner du kan lene deg på. altså lene seg på sånn irl. I tillegg slipper du følelsen av at nå har det blitt kasta bort over 60 tusen spenn (20 av dem betalt fra foreldra dine) på at du skulle dra til ett annet land for omtrent 7-8 måneder og lære om ting der, når du hadde hatt det bedre med å bare forbli i Norge.

    =P

  4. AililiA sier:

    Vi får gjøre masse gøy i Norge! Blir du med til Danmark likevel da, eller? 😮

  5. ida therese sier:

    dere klarer nok dere fiint!
    dere får vel komme på desucon da vel =3 så får dere holde japansk kurs!
    winwin!

  6. ida therese sier:

    desuten så er strålingen så sterk at den har kommet til NORGE!
    det er ikke høy så det er skadelig, derfor ikke så mye pratet om, men det sier virkelig noe om hvordan det er.

  7. tromter sier:

    POKKER TA DEG MAGNUS! DET TOK MEG 8 MÅNDER OG 8 DAGER (selv om det er litt tøfft også) Å NÅ 1337 VISNINGER!

Legg igjen en kommentar