Nå nærmer det seg

I dag er det bare 13 dager til jeg skal dra til Japan, og i den anledning kommer det litt mer info og sånt.

Jeg skal møte opp 04.00 tirsdag 22.03. på Gardermoen, og dra med alle de andre som skal til Japan fra Norge. Det virker som om vi skal mellomlande i Wien, og ikke London, som AFS først ga beskjed om. Dere vil bli holdt oppdatert. Etter det er det uansett raka vegen til Narita International Airport i Tokyo. Vi skal overnatte på et hotell i nærheten av flyplassen, og dagen etter deles vi i tre grupper, etter hvor vi skal ha velkomstleir. Jeg skal være på læiren i Osaka, og tipper at vi skal da ta tog (muligens Shinkansen) fra Tokyo til Osaka. Der skal jeg være helt til 26., da jeg skal møte vertsfamilien min. Skolen begynner, hvis jeg har forstått det rett, 11.04.

13 dager, altså, til jeg sitter på et fly på vei til Japan. Jeg har ennå ikke klart å ta det innover meg hva det innebærer. Noe av det eneste som har gått opp for meg er at jeg kommer til å fortsette mitt vanlige liv i snaue to uker til, og etter det har omtrent ingen oversikt, men jeg vet at livet mitt kommer til å endre seg. Skummelt.

Noe annet som er litt skummelt er at tidligere i dag var det et jordskjelv 169 km øst for byen Sendai, som ligger et sykke nord på Honshu. Skjelvet hadde en styrke på 7.2 på Richters skala. Skjelvet varte i omtrent 3 minutter, men skader på personer og bygninger er minimale, og det er ikke rapportert om dødsfall. Bra at Japan er det mest jordskjelvsikre landet i verden.

Magnus, 13 dager til avreise

Om Magnus

Jeg skal utveksle et år til riket sola står opp!
Dette innlegget ble publisert i Utveksling og merket med , . Bokmerk permalenken.

8 svar til Nå nærmer det seg

  1. Marie Ornum sier:

    Utrolig spent på dine vegne, Magnus!! Kan ikke engang forestille meg hvordan det vil bli å gå på skole der borte så lenge.. Blir nok spennende 🙂

    Vi hadde forresten et jordskjelv her også for en stund tilbake. Det var nå bare på 3.6, da.. Men jeg merket det likevel! xD

    God tur, og lykke til! 🙂

  2. Stig Johan sier:

    日本では、多分日本語を話させられるよ!

  3. SynneR sier:

    Spennende!! Godt at Japan er så jordskjelvsikkert. Skjedde det noe dramatisk i byen der vertsfamilien din bor?

    See ya!

  4. Ser du har kommentert over her at de har det fint – har tsunamien rukket inn dit? (aner ikke om de bor langt unna eller ikke..?)

    Lykke til uansett, blir nok spennende!

  5. Utrolig spennende at du skal til Japan, gleder meg til å følge deg på ferden!

Legg igjen en kommentar